samedi 10 juillet 2010

Η αγαπη δινει ζωη , το συμφερον σκοτωνει ....



Ψάχνοντας να βρούμε την αίτια της παρακμής σε ένα οποιοδήποτε Πολιτισμό, μπορούμε να βγάλουμε πολύ χρησιμα συμπεράσματα, σχετικά με τα αίτια που την προκάλεσαν . Κοινός τόπος σε καθε ανάλυση, ειναι η συνθηκη που λέει ότι καθε κοινωνια διέπεται απο κανόνες και άξιες , τις οποίες καθορίζουν οι ηγεσίες της !

Μια προσεχτικότερη ανάλυση της τοιχογραφίας της κροκοσυλλογης στο Ακρωτήρι Θήρας , μας δείχνει καθαρά την ύπαρξη 2 διαφορετικών κοινωνικών ομάδων.

Οι νέοι απεικονίζονται με ξυρισμένο κεφάλι ζωγραφισμένο με μπλε χρώμα, ενω οι μεγαλύτεροι ηλικιακά , έχουν μακρυά μαλλιά , όπως εν προκείμενου οι κροκοσυλεκτριες της εικόνας ...

Κοινός τόπος ειναι η επίσημη ένδυση, το κραγιόν , το μεικ απ και τα πολύχρωμα ρούχα και πολύτιμα κοσμήματα ...

Συγκρίνοντας την εικόνα των κροκοσυλλεκτριων με αυτές της Κοζάνης στην πατρίδα μας σήμερα με τα τσεμπέρια στο κεφάλι και τα απλά ρούχα των αγροτών , ειναι προφανές ότι υφίσταται μια αξιακη υποβάθμιση ανάμεσα στους δυο πολιτισμούς !

Στο προϊστορικό ακρωτήρι , η κροκοσυλλογη ήταν θρησκευτικης σημασίας γιορτή , αφου ο κρόκος προσφέρεται στην θεά της γονιμότητας ! Το γιατί μας εξηγεί αιώνες αργότερα ο Ιπποκράτης, συνταγογραφοντας την ζαφορά για την θεραπεία της γυναικείας στειρότητας!

Στην σημερινή Κοζάνη , τα 52 χωριά του αναγκαστικού συνεταιρισμού που καλλιεργούν και μαζεύουν τον κρόκο ,

ζουν απο αυτο και η κροκοσυλλογη αποτελεί απλά μια αγροτική εργασία όπως όλες οι άλλες ...

Αν εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο στην αναγκη επισημοποίησης αυτής της διαδικασίας στην προϊστορική Σαντορίνη , θα μάθουμε ότι ο κρόκος πρέπει να περισυλλεγει εντός 72 ωρών απο την ώρα που εμφανίζεται στα γκρεμνα του Ακρωτηρίου και αυτο απαιτεί κινητοποίηση ολοκλήρου του πληθυσμού , δίνοντας μας το στίγμα της θρησκευτικης και γιορτινής εικόνας των τοιχογραφιών ...

Τα νεαρά κορίτσια του ακρωτηρίου , μυούνταν στην συνεχεία στην ώριμη ζωή που αρχίζει με την μητρότητα και διαπιστώνουμε ότι η κροκοσυλλογη ήταν συνδεδεμένη με κοινωνικη αναβάθμιση του γυναικείου πληθυσμού, μια προνομιακή αλλαγή με θρησκευτική σημασία, που καθόριζε το αξιακο τους σύστημα σε απόλυτο βαθμό και αυτο έκανε την περισυλλογή πεδίο προβολής και μάθησης για τους νέους που μυούνταν μέσω αυτής στην κοινωνια ...

Στην Κοζάνη σήμερα, τα νεαρά κορίτσια ονειρεύονται να ζήσουν μακρυά απο την αγροτική ζωή και το αξιακο τους σύστημα ασφαλώς εχει πολύ πιο ενδιαφέροντα θέματα ασχολίας, οράματα εξελίχτηκα σε σύγκριση με αυτά των προγόνωντους ...

Το βασικό στοιχείο που άλλαξε, ειναι η έννοια του ατομικού συμφέροντος ...

Η κοινωνια του Ακρωτηρίου ήταν συλλογική , ενω η σημερινή, παντού στην Ευρώπη τουλάχιστον και την Β Αμερική αστικοποιημένη , ιδιοκτησιακή και ατομική ...

Από την ανακάλυψη της ιδιοκτησίας ο άνθρωπος , απέκτησε ταυτόχρονα και ατομισμό . Όλοι ανεξαιρέτως οι πόλεμοι γράφει ο Κ.Μαρξ, γίνονται για οικονομικά κριτήρια ...

Από την άλλη , όλοι οι γκουρού του Μάρκετινγκ , προσπαθούν να εμφυσήσουν την αγάπη, δηλαδή το συναίσθημα στους πωλητές τους , για μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων μιας εμπορικής καμπάνιας !

Γιατί ξέρουν ότι το συναίσθημα [η αγάπη] και η λογική [το συμφέρον ] αν ταυτιστούν σε ένα άτομο , η ύπαρξη του εκπέμπει την μεγίστη ενέργεια προς την ίδια κατεύθυνση

Ανθρώπινη Ενέργεια = Αγάπη +συμφέρον

Αυτό ακριβώς που έλειπε απο την προϊστορική κοινωνια του Ακρωτηρίου σε σύγκριση με την σημερινή κοινωνια ειναι η εξέλιξη της λογικής στην βάση της ατομικότητας!

Αυτό ακριβώς που επιχείρησε ο Χριστός με το Δίδαγμά του ήταν η υποβάθμιση της ατομικότητας και η αναβάθμιση της θρησκευτικότητας ,η υπέρτατη και υπαρξιακή συναμμα , αναγκη , να μην ξεφύγουμε απο τον " κοινωνικό έλεγχο της φύσης μας" , να ανήκουμε ψυχικά κάπου, με την έννοια της Αγάπης , η της εξάρτησης που εκπηγάζει απο τις ανάγκες μας, που ικανοποιούνται μέσα απο αυτήν ...
Αυτό το "θρησκευτικό μας πεπρωμένο" ,η υπαρξιακή αναγκη να θεραπεύουμε τις φοβίες και τα άγχη μας με την εξάρτηση μέσω της Αγάπης , ειναι το ίδιο ακριβώς που έκανε νωρίτερα και ο Βούδας , αλλά και αργότερα ο Μωάμεθ ,αλλά και σήμερα ακόμα επιχειρούν οι εξτρεμιστές ισλαμιστές, επιβάλλοντας την μπουρκα και το φουλάρι στις γυναίκες τους !
Είναι η αντίστροφη πορεία στην εξέλιξη της λογικής , μια παλινδρόμηση στην συναισθηματική εξάρτηση που έχουμε απο την φύση μας αναγκη , για να εκμαιεύσουμε την ελάχιστη απαιτούμενη ηδονή , προκείμενου να συνεχισουμε
να ζούμε, με την αισθηση της ωφελιμότητας
της παρουσίας μας στην ίδια την ζωή και τους γύρω μας .
Η φύση του ανθρώπου εξελίσσεται μόνο όσον αφορά την λογική και οχι το συναίσθημα !

Συμφέρον = Ανθρώπινη Ενέργεια - Αγάπη

Συμπέρασμα

Κάθε δημοκρατική διαδικασία που προάγει ατομικά, η συντεχνιακά συμφέροντα , ειναι καταδικασμένη σε παρακμή και αυτοδιάλυση, όπως η πρώην Σοβιετική Ένωση.

Η εκούσια συμμετοχή του πολιτη σε συλλογική δράση , διέπεται μόνο απο το συναίσθημα της Αγάπης για τον σύντροφό του , της αίσθησης ότι ανήκει σε μια τάξη πραγματων χωρίς αποκλεισμούς, αλλά με όρους συμμετοχής , ισότιμους και ισόνομους για όλα τα μέλη .

Κάθε άλλη μορφή συμμετοχής στην βάση συντεχνιακών συμφερόντων, δημιουργεί προνομιούχες ελίτ που εξουσιάζουν επί των πολλών, τα συμφέροντα λειτουργούν σαν διχαστικοί μηχανισμοί που οδηγούν νομοτελειακά σε μαζικές συγκρούσεις και πολέμους, για ανακατανομη του πλούτου.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire